Od czego zależy cena implantów zębowych?

Implanty Kraków, Implant zębowy

Wbrew różnym chwytom marketingowym, koszt implantu podobnej jakości nie różni się znacząco między sobą. Jeśli więc widzimy reklamę, w której ceny implantów zębów wynoszą kilkaset złotych, podczas gdy nasz lekarz wyliczył cały proces leczenia na kilka tysięcy złotych, powinniśmy się czuć co najmniej zaskoczeni, jeśli nie oszukani, ale nie przez naszego implantologa, tylko sposób manipulowania faktami przez autorów tych deklaracji.

Wiedza daje przewagę

Implant zębowy to tylko jeden z elementów, mylnie rozumiany przez pacjentów jako nowy ząb. Tak naprawdę to tylko wszczep, śruba, która kryje się w kości i zastępuje naturalny korzeń zęba. Dopiero na niej wykonuje się prace protetyczne w postaci koron lub mostów, a nawet protez. Jeśli więc słyszymy, że możesz mieć nowe implanty za tysiąc czy dwa tysiące złotych, miejmy świadomość, że jest to tylko ułamek ceny implantów zębów, którą przyjdzie nam zapłacić. Na pewno nie uwzględnia ona kosztu łącznika, niektórych wizyt czy znieczulenia. Ktoś się może nie zgodzić i stwierdzić, że udało mu się cały proces leczenia zamknąć w mniej niż trzech tysiącach złotych, ale w praktyce oznacza to, że najprawdopodobniej nie wykonano niektórych procedur, wszczepiono mu implant bardzo niskiej jakości, a korona zębowa z pewnością nie jest pełnoceramiczna. Jest duże prawdopodobieństwo, że w takiej sytuacji dość szybko wrócimy do lekarza, który wykonał zabieg.

Ceny implantów zębów – składniki

Zanim wykonany zostanie zabiegu implantacji, konieczna jest konsultacja z implantologiem i zaplanowanie całego procesu leczenia. Wizyta taka jest płatna i zazwyczaj wykonuje się w jej trakcie badania obrazowe. W niektórych przypadkach wystarczy badanie typu RTG (pantomogram), ale jeśli coś wzbudzi niepokój implantologa, trzeba będzie wykonać tomografię komputerową. To kolejny koszt, który wyniesie od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, a nie jest on uwzględniany w ofercie reklamowej tanich implantów.

Na podstawie wyników badań obrazowych lekarz zaplanuje kolejne kroki. Jeśli miejsce, w którym planujemy wszczepić implant nie wzbudza zastrzeżeń, możemy umówić się z chirurgiem implantologiem na zabieg. Jeśli występują jakieś patologie, będziemy musieli się nimi zająć przed zabiegiem. Do takich dysfunkcji będzie należał na przykład zanik kości. Jej regeneracja to koszt co najmniej kilkuset do kilku tysięcy złotych. Podobnym kosztem będzie podniesienie dna zatoki.

Zabieg wszczepienia implantu

Koszt wszczepienia implantu zębowego będzie w dużej mierze zależał od tego, na jaki system implantologiczny się zdecydujemy i którą technikę wszczepienia wybierzemy. Systemy uznanych firm, które badają swoje produkty, wykonane z cyrkonu lub tytanu sprowadzanego głównie ze Stanów Zjednoczonych, wysokiej jakości, bez domieszek, z licznymi certyfikatami, będą droższe. Należy pamiętać, że implant staje się częścią naszego ciała. Nie możemy sobie pozwolić na podróbki lub systemy, na które nie ma gwarancji, a ich producenci dopiero co pojawili się na rynku.

Prawdopodobnie równie szybko z niego znikną. A wraz z nimi ewentualne niezbędne części w dalszym procesie leczenia lub w razie komplikacji, na przykład łączniki i śruby gojące. A tych nie zakupimy u innego implantologa lub firmy produkującej implanty. Po prostu nie będą pasować. Wtedy będziemy musieli ponieść koszt indywidualnie wykonanej części lub wymiany całego systemu.
Implanty cyrkonowe, ze względu na sposób produkcji, są droższe od tych, wykonanych z tytanu, jednak wyższą cenę rekompensuje nam kolor wszczepu, przypominający barwą kolor zęba.

Po zabiegu implantacji będziemy musieli ponieść jeszcze koszt pracy protetycznej. Ceny będą tutaj bardzo zróżnicowane, jednak zbliżone do ceny implantów zębowych. Najlepszym rozwiązaniem będą korony pełnoceramiczne lub na podbudowie cyrkonu, ewentualnie złota. Nieco tańsze będą korony metaloceramiczne.

Zabieg implantologii uważa się za zakończony sukcesem, jeśli przed dwa lata od wszczepienia implantów nie wystąpią żadne komplikacje. W tym czasie, chcąc zachować gwarancję, będziemy musieli przestrzegać zaleceń lekarskich. Jesteśmy również zobligowani do wizyt kontrolnych co pół roku. Możemy to połączyć z przeglądem dentystycznym, jeśli leczymy zęby w tej samej klinice, w której wykonaliśmy zabieg. Warto o tym pomyśleć przy wyborze implantologa. Dzięki temu nie poniesiemy dodatkowych kosztów.