Na co zwrócić uwagę, gdy wybierasz klinikę implantologii?

Klinika Beaty Świątkowskiej - gabinet

Implanty zębowe są z powodzeniem wszczepiane pacjentom od lat 60. ubiegłego wieku. W ponad 98% przypadków leczenie jest zakończone sukcesem. Wydawać by się mogło w takim razie, że zabieg implantacji jest prosty i rutynowy. Będzie takim, jeśli wybierzemy odpowiednią klinikę implantologii, a w niej doświadczonego lekarza.

Wiedza i doświadczenie

Zabieg wszczepiania implantów zębowych nie jest wykonywany tak często, jak inne zabiegi chirurgii stomatologicznej. Wynika to z wielu czynników, np. relatywnie wysokiej ceny, nieuzasadnionych obaw pacjentów przed rozległością zabiegu czy bólem.

Jednak wiedza medyczna i obserwacje kliniczne dowodzą, że to właśnie implanty zębowe są najlepszym sposobem uzupełnienia ubytków zębowych – pozwalają odtworzyć utracony ząb, przywracając mu pełna funkcjonalność i estetykę. Zapobiegają także postępującemu zanikowi kości żuchwy lub szczęki, zaburzeniu zwarcia i innym powikłaniom, które mogą być następstwem ekstrakcji.

Na co zwrócić uwagę, aby upewnić się, że dane miejsce to dobra klinika implantologii? Wybierając klinikę implantologii, zwróćmy uwagę, czy pracują w niej doświadczeni specjaliści, którzy mogą pochwalić się przeprowadzeniem setek czy tysięcy zabiegów implantacji. Sprawdźmy, czy chirurdzy implantolodzy należą do stowarzyszeń implantologicznych i posiadają certyfikaty ze szkoleń. Najlepiej, by szkolenia te były firmowane przez producentów implantów, na których dana klinika implantologii pracuje. To, co jeszcze możemy sprawdzić jako laicy, to daty szkoleń, w których biorą udział implantolodzy – dziedzina ta rozwija się bardzo szybko, więc wiedzę należy cały czas aktualizować.

Nowoczesne technologie

Idealną sytuacją dla implantologa jest wykonanie wszczepu w zdrowa tkankę kostna, z zachowaną prawidłową fizjologią jamy ustnej. Takich przypadków zwykle jest niewiele. Zazwyczaj chirurg implantolog musi stworzyć sobie optymalne warunki do prawidłowego wgojenia implantu zębowego.Może się to wiązać z dodatkowymi zabiegami, dlatego bardzo ważna jest wiedza i doświadczenie lekarza, a także to, jakim sprzętem dysponuje klinika.

Lekarz implantolog – aby podczas zabiegu w największym stopniu zadbać o tkankę kostną – musi do jej „obróbki” używać urządzenia o nazwie piezosurgery. Musi także umieć stosować sterowaną regenerację kości.

Aby zadbać o pełen komfort pacjenta, do znieczulenia miejscowego używać systemu The Wand, gwarantującego bezbolesne ostrzyknięcie tkanek, a w razie konieczności z pomocą anestezjologa wykonać sedację.

Ważna jest także możliwość wykonania diagnostyki radiologicznej na miejscu w klinice, aby pacjent nie tracił czasu na zrobienie tego w innym miejscu i kolejną wizytę. Nowoczesny aparat z obróbką cyfrową obniży dawkę promieniowania kilkadziesiąt razy.

Implanty zębowe i ich producenci

Dobra klinika implantologii może zostać rozpoznana również po tym, jakie implanty oferuje. Renomowani producenci implantów decydują się zwykle na współpracę z dobrymi lekarzami w renomowanych klinikach i gabinetach. Współpraca taka odbywa się na wielu płaszczyznach i skutkuje (co najważniejsze dla pacjenta) świetnymi efektami leczenia.

Decydując się na implanty, warto wybrać połączenie: renomowana klinika wyposażona w najnowocześniejszy sprzęt, świetnie wyedukowany doświadczony lekarz wszczepiający implanty światowej klasy producenta.

Gwarancja

To kolejny wyznacznik jakości kliniki implantologii i lekarza implantologa. Oczywistym jest fakt, że im dłuższa gwarancja tym większa pewność dobrego efektu leczenia. Producenci implantów zębowych regulują jej długość, w zależności od gabinetu i lekarza, z którym współpracują.

Dwa lata to absolutne minimum, które musi zaoferować klinika implantologii. Kliniki w których pracują najlepsi lekarze i wszczepiają najlepsze implanty będą udzielać dożywotniej gwarancji. Warto sprawdzić, czy mają do tego uprawnienia producenta implantów.

Cena a jakość

Implanty zębowe oferowane są w bardzo szerokim wachlarzu cenowym. Z niektórych reklam dowiemy się, że można je wszczepić za kilkaset złotych. Oferta ta jednak nie jest końcową ceną, nie uwzględnia wszystkich kosztów. Zwykle pomijane są: diagnostyka, konsultacje, kolejne etapy leczenia, znieczulenie, prace protetyczne. Niska cena implantu oznacza także, że został on wykonany z gorszej jakości materiału, z gorszą biozgodnością niosącą ze sobą ryzyko gorszego procesu wgojenia, a nawet możliwość „odrzutu” implantu. Warto w trosce o własne zdrowie mądrze zainwestować pieniądze i mieć gwarancję jakości efektów leczenia.

Implanty Kraków – gdzie najlepiej?

W takim przypadku jak implanty (Kraków), gdzie najlepiej się udać na zabieg? Zapraszamy serdecznie do naszego gabinetu przy ulicy Ignacego Krasickiego 30/84. W razie pytań zachęcamy do kontaktu.