Implantacja u pacjentki w ciąży

Dobór koloru koron

Chociaż ciąża u kobiety jest fizjologią, to jednak stan ten powoduje pewne ograniczenia, również w zakresie działalności chirurgicznej.

Wszczepianie implantu stomatologicznego nie jest zabiegiem ratującym życie, to wprawdzie jedna z mniej inwazyjnych operacji w chirurgii stomatologicznej, ale wymaga wykonania:

• diagnostyki radiologicznej,
  • znieczulenia,
  • antybiotykoterapii i farmakoterapii przeciwbólowej po zabiegu.

Implanty Kraków – czy to bezpieczne w trakcie ciąży?

Wszystkie wymienione aspekty zabiegu implantacji mają negatywny wpływ na zdrowie płodu. Dodatkowo, warto także pamiętać, że zabieg wszczepiania implantu stomatologicznego może wiązać się z odczuwaniem stresu. Stres wpływa na samopoczucie i również nie pozostaje bez znaczenia dla zdrowia dziecka. Decydując się na implanty w ciąży, warto rozważyć wszystkie za i przeciw. W razie jakichkolwiek wątpliwości, zapraszamy na wizytę konsultacyjną u naszych specjalistów od implantów w Krakowie.

Implanty w ciąży – dlaczego warto to przemyśleć?

W okresie ciąży występują zmiany hormonalne, niekorzystnie wpływające na proces gojenia dziąseł. Zdecydowanie odradzamy wykonanie wszczepiania implantów w ciąży. Protetyka oferuje inne, nieinwazyjne metody uzupełnienia ubytków zębów (tymczasowe prace protetyczne) i możliwość przywrócenia pełnej estetyki uśmiechu na czas ciąży i okres karmienia. Warto rozważyć inne opcje, a wszczepienie implantu stomatologicznego odsunąć w czasie i zdecydować się na przeprowadzenie tego zabiegu po okresie ciąży. Nasi dentyści i specjaliści od implantów w Krakowie pomogą znaleźć najlepsze rozwiązanie – zapraszamy.

Szczegółowe informacje o zabiegach z zakresu implantologii znajdują się na naszej stronie: implanty zębów.