Chirurgiczne usuwanie zęba – jak wygląda zabieg?

Zabieg chirurgia

Chirurgia stomatologiczna przy obecnym stanie wiedzy, to wysoka jakość, bezbolesność i bezpieczeństwo zabiegów. Chirurg stomatolog ma do dyspozycji najnowsze technologie, systemy i urządzenia gwarantujące pacjentowi wysoką skuteczność leczenia.

Kiedy podjąć decyzję o ekstrakcji zęba?

Ekstrakcję zęba każdy lekarz stomatolog powinien traktować jako ostateczność, a decyzję o takim zabiegu podjąć mając pewność, że leczenie zachowawcze nie będzie skuteczne.

Oprócz badania stomatologicznego, pomoc w uzyskaniu takiej pewności daje diagnostyka radiologiczna. Należy ją wykonać również z innego powodu. Da ona lekarzowi wiedzę np. o ilości korzeni, ułożeniu zęba, ewentualnych anomaliach anatomicznych. Pozwoli dokładnie zaplanować zabieg, uniknąć powikłań i wybrać skuteczny rodzaj znieczulenia.

Narzędzia tradycyjne czy sprzęt zaawansowany technologicznie?

Prostą ekstrakcję może wykonać lekarz stomatolog przy użyciu tradycyjnych narzędzi chirurgicznych. Trudniejsze przypadki wymagają specjalistycznej, chirurgicznej wiedzy, doświadczenia i użycia nowoczesnego, zaawansowanego technologicznie sprzętu. Sprzęt taki daje gwarancję minimalnej traumatyzacji tkanek i wyklucza możliwość groźnego przegrzania podłoża kostnego podczas preparacji. Zapewnia też ochronę dla tkanek miękkich, naczyń krwionośnych i włókien nerwowych. Najnowszej generacji sprzęt spełniający te wymagania to urządzenie piezoelektryczne o nazwie Mectron Piezosurgery. Szczegóły dotyczące tego urządzenia znajdziecie Państwo w zakładce: Sprzęt

Wskazania do chirurgicznego usunięcia zęba

Przyczyny ortodontyczne: ósemki powodujące stłoczenie zębów w łuku, krzywo rosnące lub powodujące nawracające stany zapalne.

1. Zęby zatrzymane.
  2. Hemisekcja – usunięcie korzeni z częścią korony.
  3. Resekcja wierzchołków korzeni zęba.
  4. Radektomia – usunięcie jednego z korzeni zęba.
  5. Przyczyny protetyczne: zęby ustawione poza łukiem, nie dające się skorygować innymi metodami.

O szczegółach tych zabiegów piszemy na stronie naszej kliniki w zakładce: Chirurgia stomatologiczna.

Jak wygląda chirurgiczne usuwanie zęba?

Uproszczony schemat postępowania w chirurgicznym usunięciu zęba przedstawia się następująco:

1. Konsultacja stomatologiczno-chirurgiczna połączona z wykonaniem diagnostyki radiologicznej.
  2. Podczas tej samej wizyty konsultacyjnej omówienie planu zabiegu i wybór rodzaju znieczulenia. Dokonuje go lekarz wspólnie z pacjentem.
  3. Wykonanie zabiegu bezpośrednio po konsultacji lub uzgodnienie terminu zabiegu.
  4. Znieczulenie miejscowe systemem The Wand, gwarantującym bezbolesną aplikację środka znieczulającego i utrzymanie efektu bezbolesności podczas zabiegu lub wykonanie przez lekarza anestezjologa sedacji.
  5. Chirurg stomatolog w sterylnych warunkach przeprowadza ekstrakcję przy użyciu urządzenia do piezosurgery lub innych narzędzi i systemów.
  6. Zalecenia pooperacyjne: zazwyczaj zimny okład i farmakoterapia.

W większości przypadków przedmiotem troski pacjentów jest obawa o ból podczas znieczulenia, podczas operacji i ból pooperacyjny.

Zapewniamy Państwa, że w naszej klinice obawy o wystąpienie bólu na którymkolwiek z etapów zabiegu są bezpodstawne. Osiągamy ten efekt dzięki wiedzy i doświadczeniu chirurga stomatologa i jego współpracy z anestezjologiem, także dzięki stosowaniu najnowszych systemów do znieczulenia miejscowego i skutecznej farmakoterapii po zabiegu.