Leczenie kanałowe – skuteczne i bezbolesne

Kobieta u dentysty

Endodoncja obejmuje leczenie chorób miazgi zęba i tkanek okołowierzchołkowych. To z pewnością najtrudniejsza z metod leczenia w stomatologii zachowawczej. Do niedawna kojarzyła się Pacjentom wyłącznie z przykrymi doznaniami i niepewnymi efektami leczenia.

Postęp w stomatologii, leczeniu kanałowym i znieczuleniu pozwala lekarzom i Pacjentom na całkowicie odmienne spojrzenie na tę trudną procedurę medyczną. Najnowszej klasy sprzęt i urządzenia, a także wiedza zdobywana przez lekarzy na kursach specjalizacyjnych dają obecnie gwarancję efektów leczenia, całkowity komfort i bezbolesność zabiegów endodontycznych.

Wymagany sprzęt do osiągnięcia przewidywalnych efektów leczenia to: specjalistyczny mikroskop operacyjny, elektroniczny endometr, maszynowe narzędzia do opracowania kanałów i radiowizjografia, czyli cyfrowy aparat rentgenowski. Ogromne znaczenie ma klasa wyżej wymienionego sprzętu. Nasza klinika dysponuje najnowszą generacją potrzebnych urządzeń i narzędzi.

Leczenie kanałowe – aspekt bólowy

Do procedury leczenia kanałowego można zastosować znieczulenie miejscowe lub sedację. Nowoczesne systemy do znieczulenia miejscowego pozwalają na bezbolesne podanie środka znieczulającego i po zaaplikowaniu go we właściwe miejsce, zapewniają osiągnięcie efektu bezbolesności przez okres całego zabiegu. Anestezjolog może wykonać także sedację, czyli rodzaj „płytkiego” znieczulenia ogólnego, powodującego u Pacjenta efekt braku świadomości i czucia bólu. O rodzaju znieczulenia decydują wspólnie lekarz i Pacjent.

Więcej informacji o leczeniu kanałowym znajdziecie Państwo w zakładce Endodoncja na stronie naszej kliniki.