Endodoncja mikroskopowa Kraków – Leczenie kanałowe

Po leczeniu kanałowym

Endodoncja mikroskopowa to inaczej leczenie kanałowe przeprowadzane przez stomatologa przy użyciu bardzo dokładnego mikroskopu i specjalistycznych narzędzi. Procedura ma zastosowanie w leczeniu próchnicy głębokich struktur (kanałów) zęba. Tak głęboko sięgające zmiany patologiczne są następstwem nieprawidłowo leczonych, lub mlecznych zmian próchniczych.

Przeprowadzane w naszym gabinecie leczenie kanałowe (Kraków) dla wielu Pacjentów jest ostatnim etapem leczenia zachowawczego w opanowaniu infekcji głębokich struktur zęba i szansą na uniknięcie jego  ekstrakcji.

Do niedawna zabieg leczenia kanałowego kojarzył się pacjentom z bólem i przykrymi doznaniami. Także z koniecznością odbycia wielu wizyt. Współczesna, nowoczesna stomatologia daje gwarancję całkowitej bezbolesności tej procedury medycznej. W naszej klinice całkowitą bezbolesność zapewniamy Pacjentom wykonując znieczulenie miejscowe z wykorzystaniem komputerowego systemu The Wond.

Leczenie kanałowe w Krakowie – ważne informacje o jego przebiegu.

Leczenie kanałowe zębów w naszym Centrum Implantologii w Krakowie przeprowadzamy wyłącznie z użyciem mikroskopu,  wysoce specjalistycznych narzędzi i kontroli radiologicznej – RVG. Sprzęt ten pozwala lekarzowi endodoncie kontrolować bardzo dokładnie każdy etap zabiegu i daje gwarancję efektów leczenia.

Nieleczona, zaawansowana próchnica uszkadza uzębienie w sposób nieprzerwany, docierając z czasem do  głębszych struktur zęba- miazgi. Symptomami rozpoczynającego się stanu zapalnego miazgi  są: silny ból i uczucie rozpierania wokół zęba, nadwrażliwość na wysoką temperaturę, bolesność przy dotyku. Może także pojawić się obrzęk. Objawy te powinny jak najszybciej zostać ocenione i zweryfikowane przez lekarza stomatologa przeprowadzającego leczenie kanałowe pod mikroskopem (w Krakowie jesteśmy do Państwa dyspozycji codziennie do godziny 20.00!).

Potwierdzone przez lekarza zainfekowanie bakteriami próchniczymi miazgi wymaga podjęcia konkretnych kroków, czyli w uproszczeniu usunięcia tkanki objętej zakażeniem. Taki proces nazywa się ekstyrpacją miazgi i wymaga dotarcia do komory zęba i jego kanałów korzeniowych. Za pomocą precyzyjnych narzędzi lekarz endodonta usuwa zainfekowaną lub martwą tkankę. Aby zabieg był przeprowadzony skutecznie konieczne jest użycie mikroskopu, który w połączeniu z wiedzą lekarza specjalisty daje gwarancję precyzyjnego opracowania kanałów zęba. Oprócz mikroskopu tę precyzję zapewniają endodoncie specjalistyczne narzędzia (endometr i inne) i możliwość przeprowadzenia diagnostyki radiologicznej- RVG.

Do opracowania kanałów zęba stosuje się także środki  dezynfekujące podawane bezpośrednio do komory i korzeni które służą odkażeniu otwartego zęba, a także umożliwiają usunięcie bakterii i pozostałości miazgi. Zabieg leczenia kanałowego wykonywany jest nie tylko z wykorzystaniem mikroskopu. Wspomnianą wcześniej kontrolę opracowania wykonuje się aparatem RVG (radiowizjografia), który wykorzystuje cyfrowy rentgen o minimalnej dawce promieniowania). Pozwala ona upewnić się, czy komora i kanały zostały poprawnie oczyszczone.

Podczas zabiegu kanały korzeniowe wypełnione zostają trwałymi, biozgodnymi, bezpiecznymi materiałami. Najczęściej jest to preparat o nazwie gutaperka. Leczenie kanałowe kończy   wypełnienie komory zębowej materiałem kompozytowym.

Czy leczenie kanałowe (Kraków) może być przeprowadzone w czasie jednej wizyty?

Leczenie kanałowe przeprowadzane starą metodą bez użycia mikroskopu i RVG nie daje żadnej gwarancji prawidłowo wykonanego leczenia i uzyskania oczekiwanych efektów. Często skutkuje koniecznością wykonania zabiegu reendo, czyli powtórnego leczenia (jeżeli jest ono jeszcze możliwe), lub w części przypadków ekstrakcją zęba. Stosowanie starszych procedur w endodoncji wiązało się z koniecznością odbycia wielu wizyt i jak już wspomnieliśmy nie dawało gwarancji prawidłowych efektów leczenia.

Endodoncja mikroskopowa w Krakowie może jednak przebiegać inaczej! W naszym gabinecie oferujemy możliwość kanałowego wyleczenia zęba w trakcie jednej wizyty.

Leczenie kanałowe w naszej klinice najczęściej wykonywane jest w znieczuleniu miejscowym z wykorzystaniem komputerowego systemu The Wand do jego przeprowadzenia. Daje on gwarancję bezbolesności przeprowadzenia znieczulenia i oczywiście całego zabiegu leczenia kanałowego. W rzadkich przypadkach można zabieg przeprowadzić w sedacji (rodzaj ,,płytkiego”, dożylnego znieczulenia ogólnego) z udziałem lekarza anestezjologa.